Bukser i bunke fra Anbimode.dk

Ny Webshop Anbimode.dk

Anbimode.dk har fået ny webshop.

Den gamle webshop har fået en gevaldig opdatering og vi valgte at flytte til Shopify fra WordPress. Det har været en stor proces, som ikke helt er færdig endnu. En hjemmeside bliver aldrig færdig, den skal være aktiv, men de grundlæggende elementer er ved at være på plads.

  

Hvorfor ny webshop? 

Der er rigtig smart snak fra marketing "eksperter" om hvorfor en forretning skal have en webshop, og hvis vi bare gør hvad de siger, vælter kunderne ind af den virtuelle dør. Det er simpelthen ikke rigtigt. Men hvor skal man vide det fra, når man ikke kender noget til at drive online forretning?

I Anbi's tilfælde var den første webshop lavet af venner og familie, alle velmenende, og det var en rigtig fin begyndelse.

Men online forretning er big business i dag og det kræver et fokus og en viden som ofte tager mange år at opbygge.

    

Målet med anbimode.dk

Målet med anbimode.dk er at forsøge at få den særlige, helt unikke oplevelse det er at komme i Anbi i Skanderborg, formidlet online. Og det er lidt af en opgave.

Der er sååå mange gode historier i Anbi, både om varerne, forhandlerne og fra de mange, mange kunder som er kommet i butikken i mange år.

For Anbi har ligget i Adelgade i Skanderborg i mere end 40 år og er det man på engelsk kalder "a destination brand". En butik der kan noget så særligt at kunder kommer langvejs fra, for netop at shoppe der. 

Vi har kunder der kommer fra Nord- og Sydjylland, Sjælland, Aarhus, og sågar et par fra Norge som kommer en gang om året. 

Målet med anbimode.dk er at gøre det så nemt som muligt at shoppe klassisk, eksklusivt kvalitetstøj i naturmaterialer uanset hvor i Danmark (eller Norge) du sidder.

   

  Ny og gammel anbimode.dk

Billedet til højre er fra den nye webshop, et lidt mere enkelt layout.

  

    

Skal alt i Anbi med på webshoppen?

Anbi buitkken har pt. en del flere mærker end du kan finde i webshoppen, du kan se alle dem der mangler på vores Anbi side her.

Vi har lavet en prioritering af de varer vi starter med at lægge op og så tager vi det derfra. Vi er kun 3 i Anbi, det lyder helt vildt at sige det, når vi både har en butik og webshop, så vi er nød til at være skarpe på arbejdsfordeling og prioritering af opgaver. 

Jette mener man skal gøre det man er bedst til, og det er efter det mantra vi arbejder. 

Planen er at vi hele tiden tilføjer varer til webshoppen men prioriterer nye varer først.

    

Anbi skiller sig ud fra tøj mængden

Den helt store udfordring er, at skille os ud fra den enorme mængde online tøjbutikker der findes. Vi skal ikke kun konkurrere imod danske butikker, men også udenlandske webshops, der sælger tøj til kvinder.

Dametøj er det mest mættede marked overhovedet, og der er altså stor forskel på om du sælger blomster, upcycled møbler eller hjemmelavet armbånd. Stor forskel.

Der er kæmpe konkurrence på dametøj ude i det store Google-land, og hvis vi ikke skal drukne i mængden, skal vi finde vores helt eget lille hjørne som kun vi kan eje.

 

Den bæredygtige bølge

Jette siger ofte at vi bliver mere og mere moderne. Man kan godt sige vi rider med på den bæredygtige bølge, men sandheden er den, at Anbi har haft fokus på bæredygtighed, kvalitet, naturmaterialer, og pasform i mange år, faktisk siden begyndelsen.

Bæredygtighed er en kompliceret størrelse, og der ligger mange elementer i begrebet.

Er noget tøj bæredygtigt hvis det er i 100% økologisk bomuld, men lavet under dårlige forhold for arbejderne og det skal transporteres til den anden side af kloden? Nok ikke helt.

Noget af det mest bæredygtige vi kan gøre for tekstilindustrien er nok, at bruge det tøj vi har i skabet til det ikke kan mere, og så enten reparere det, sy det om, eller skille os af med det på en forsvarlig måde.

Det er måske ikke populært at sige som tøjbutik, men vi gør noget ud at sige til vores kunder, at de skal have det godt i det tøj de køber, det skal bruges. Det kan være sjovt at købe noget på tilbud, men hvis ikke det bliver brugt, er det jo ikke penge sparet. 

Noget af det som gør Anbi bæredygtig er, at vi for det første har eksisteret i mere end 40 år med samme koncept, dog var der mere brugskunst før i tiden. 

Og så har fokus hele tiden været på, at forhandle mærker i god kvalitet og i naturmaterialer.  Vi hører ofte kunder sige de har tøj fra Anbi de har købt for 10,15,20 år siden, og det holder stadig i kvalitet, pasform og stil.

Udover det, har vi som regel kun 1 af hver størrelse, med undtagelser, og det betyder at det du køber hos os er eksklusivt. Vi har ikke et stort lager, og det er helt med vilje. I nogle tilfælde kan vi forsøge at skaffe en størrelse hjem vi ikke længere har.

Så selvom det er svært at være 100% bæredygtig som brand og butik, så er Anbi rigtig langt.

 

Anbi er et destination brand.

Anbi butik i Adelgade i Skanderborg er et destination brand, en butik kunder rejser langt for at shoppe hos. 

Vi hører næsten hver gang nye kunder finder os, at de ikke kan finde det vi har andre steder. Og de bliver meget begejstret. 

Så opgaven nu er, at bringe det teknikken tillader af Anbi online. 

Vi håber I vil holde øje med webshoppen og og skrive jer op til vores nyhedsbrev. Det er den bedste måde at holde jer opdateret med nyheder og tilbud. 

Tilbage til blog